onsdag 5. mars 2014

En førstegangsblokkers tanker...




Nå har jeg opprettet min første blogg, og jeg sitter her og lurer på hva jeg skal skrive i mitt første innlegg.
Jeg får se på dette innlegget som en prøve, og jeg er spent på hvordan siden min vil se ut når den blir publisert.

Jeg synes ikke det var helt enkelt å opprette en blogg. Har brukt en time på prøving og feiling, men håper at jeg forstår mer av dette systemet når jeg kommer meg i gang her inne.

Noe særlig kjennskap til blogg kan jeg ikke si at jeg har. Jeg er sjelden inne og leser andres blogger. Har vel egentlig bare fulgt med på bloggen til et par unge jenter da de var ute på reiste for et par år siden. Da var det morsomt å følge med hvor i verden de var og se bilder som de la ut på bloggen sin.

Hvordan skal jeg så kunne bruke blogg i undervisningen? Dette sitter jeg og lurer på mens jeg skriver...
Er det noen av dere andre i gruppa som har prøvd ut dette i undervisning, så vil jeg gjerne høre om dette.


4 kommentarer:

  1. Velkommen i klubben! Jeg har heller ikke noen erfaring med blogg, så kaver litt jeg også, Det går seg til! Jeg har ikke brukt blogg i undervisninga, men jeg har lyst til å prøve. Jeg har med stort hell brukt facebook på en pedagisk måte. Dette har jeg skrevet om i min frie oppgave som jeg har lagt ut i min blogg. Det har vært en opplevelse å få så mye bedre kontekt med elevene, Du kan nå titte innom min blogg en gang du har tid. Blogg og facebook kan vel brukes stort sett på samme måte. Jeg ønsker deg masse lykke til!

    SvarSlett
  2. Fint å se at du også er i gang. Ser ut som vi har like liten erfaring med dette, men det blir nok bedre!

    SvarSlett
  3. Nydelig bilde, fin blogg. Noen av de andre har kanskje ikke tenkt mer enn deg på blogging for læring, men flere presenterer egne refleksjoner og andres erfaringer. Å lese andre blogger er viktig for egen læring og for å finne ut hvordan du vil gjøre det. Blogging er deling, kommentering og lenking. Se Grethes innlegg
    http://gdillern.blogspot.no/2014/03/a-lre-gjennom-skriving-pa-blogg.html

    SvarSlett
  4. Se Karin sitt innlegg
    http://frisktmot.blogspot.no/2014/02/om-blogg-til-refleksjon-presentasjon-og.html

    SvarSlett